새로운 마케팅 방향을

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고객에게 최적의 마케팅 방향을 제시하기 위해

꾸준한 리서치와 연구 활동을 진행합니다

Socialnomics

소셜노믹스

에릭 퀄만 / INMD 옮김


Socialnomics is an essential book for anyone who wants to understand the implications of social media on our daily lives and how businesses can tap the power of social media to increase their sales, cut their marketing costs, and reach consumers directly. Author Erik Qualman presents new material based on meeting with 75 Fortune 1000 companies, 50 colleges and universities, and over 100 small businesses&non-profits.


소셜미디어는 이제 선택이 아닌 필수인 시대. 관건은 얼마나 잘하느냐에 달렸다! 소셜미디어가 기업에 미치는 영향을 날카롭게 분석한 저자 에릭 퀄먼과 함께, 세일즈를 높이기위한 소셜미디어의 영향력 진단, 마케팅 비용 절감, 소비자와의 직접 소통 방법에 관해 통찰함으로써 소셜미디어 세계에서 방향을 잃지 않고 올바른 길을 찾아갈 나침반으로 삼아보자.

 http://goo.gl/E7o2F

Trust Agents

신뢰! 소셜미디어 시대의 성공 키워드

크리스 브로건, 줄리엔 스미스 / INMD 옮김


Today’s online influencers are Web natives who trade in trust, reputation, and relationships, using social media to accrue the influence that builds up or brings down businesses online. In Trust Agents, two social media veterans show you how to tap into the power of social networks to build your brand’s influence, reputation, and, of course, profits. This book explains how businesses are using the latest online social tools to build networks of influence and how you can use those networks to positively impact your business.


소셜네트워크와 개인 인맥은 기업의 마케팅메시지보다 훨씬 강력한 영향력을 행사한다. 이 책을 통해 소셜미디어 베테랑인 두 공저자는 당신의 브랜드 영향력을 키우고, 좋은 평판을 유지하며 궁극적으로는 비즈니스 수익을 거두기 위해 이 같은 소셜네트워크 파워를 어떻게 활용할 것인지 알려준다. 또한, 마케터들이 솔직하고, 효과적으로, 또한 수익을 내면서 웹과 소셜네트워크를 활용하기위한 모든 방법과 전략이 담겨있다.

 http://goo.gl/jIhVa

Contents Strategy

웹 컨텐츠 전략을 말하다

크리스티나 할버슨 / INMD 옮김


BETTER CONTENT MEANS BETTER BUSINESS. Your content is a mess: the website redesigns didn’t help, and the new CMS just made things worse. Or, maybe your content is full of potential: you know new revenue and cost-savings opportunities exist, but you’re not sure where to start. How can you realize the value of content while planning for its long-term success?


‘컨텐츠 전략’을 소개하면서 컨텐츠 전략의 장점, 역할, 관련 활동, 결과물 등을 전반적으로 다루고 있다. 컨텐츠 전략의 실체와, 컨텐츠 전략이 왜 중요한지, 실행 방법은 무엇인지 등을 궁금해하는 기업, 에이전시 및 개인을 위한 책이다. 그리고 컨텐츠 전략이 왜웹 컨설팅, 디자인, 개발 산업 등에 중요하면서도 합법적인 분야인지 그 이유를 살펴보고, 텍스트에서 이미지, 동영상, 오디오에 이르는 다양한 유형의 컨텐츠에 적용 가능한 프로세스와 방법론을 살펴본다.

http://goo.gl/h4fDk

Mobile Marketing

모바일 마케팅

신디 크럼 / INMD 옮김


Using brand-new mobile marketing techniques, you can craft campaigns that are more personal, targeted, immediate, measurable, actionable-and fun! Now, one of the field’s leading pioneers shows exactly how to make mobile marketing work for your business. Krum shows you how to effectively execute on your mobile marketing opportunities-driving greater brand awareness, stronger customer loyalty, more sales, and higher profits.


모바일 마케팅을 사업에 적용할 수 있는 정확한 방법을 보여주는 책으로, 각종 마케팅 기법을 분석해 효과가 있는 방법과 없는 방법을 구분해서 보여준다. 저자가 인도하는 대로 따라가면, 소비자의 기분을 망치는 비생산적인 방법을 피하면서 당신의 상품, 서비스, 브랜드, 고객에 적합한 전략과 전술을 파악할 수 있고, 기존 마케팅 기법에 모바일을 통합하는 법을 배울 수 있다. 무엇보다도, 저자는 모바일 마케팅 기회를 효과적으로 실행에 옮김으로써 브랜드 인지도를 높이고, 고객 충성도를 강화하고, 매출 및 이익을 높일 수있는 방법을 공개한다.

 http://goo.gl/A1NYg

Social Media ROI

소셜미디어 ROI

올리비아 블랜차드 / INMD 옮김


Top branding and marketing expert Olivier Blanchard brings together new best practices for strategy, planning, execution, measurement, analysis, and optimization. You will learn how to define the financial and nonfinancial business impacts you are aiming for–and achieve them. Social Media ROI delivers practical solutions for everything from structuring programs to attracting followers, defining metrics to managing crises.


소셜미디어를 활용해 고객과 소통을 원하는 기업이 목표를 명확히 설정하고 달성할 수 있게하기 위한 마케팅 바이블이다. 저자는 이 책을 통해 소셜미디어의 성공적인 임무 완성을 위한 전략, 계획, 실행, 측정, 분석, 최적화의 방법을 제시한다. 원하는 ROI(투자대비효과)가 재무적이든 비재무적이든 간에, 소셜미디어 확산으로 인한 기업의 위기관리 능력을 확립하고 매력적인 기업매체로서 고객들과 소통할 수 있는 구조와 프로그램이 무엇인지에 대한 혜안을 제시할 것이다.

 http://goo.gl/taZLO

Sounds like Branding

뮤직 브랜딩 전략

제이콥루젠스키 / INMD 옮김


Everyone loves music, but not everyone loves advertising. Faced with increasingly impatient and fickle customers, some of the world’s most famous brands have been turning to music and artists to engage the public in a way they could never do alone. Why? Because music speaks to our emotions, brings people together and starts conversations. If it’s used correctly, it can turn a one-off purchaser into a loyal fan.


음악은 모두에게 즐거움을 줄 수 있다. 하지만 광고는 아니다. 변덕스럽고 참을성 없는 고객과 직면해야 하는 전 세계의 모든 기업에게 음악과 예술가를 연결하는 것은 그런 면에서 중요하다. 고객을 향한 기업들의 외로운 짝사랑을 끝낼 수 있는 대안이기 때문이다. 음악은 기업들에게 고객들과 감성적으로 교류하고 고객과 함께하는 법을 알려준다. 기업이 음악을 사용하는 적절한 방법을 안다는것은 단번에 고객이 아닌 진정한 팬을 얻는 마술봉을 가졌다는 뜻이다.

 http://goo.gl/G3Hd0

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